۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷

امام جمعه بوشهر:

وحدت یک راهبرد و حقیقت در نظام فکری دین مبین اسلام است

وحدت یک راهبرد و حقیقت در نظام فکری دین مبین اسلام است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وحدت اسلامی یک راهبرد و حقیقت در نظام فکری دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: تبیین ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اسلام و ائمه اطهار یک ضرورت است.

وی در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس به حماسه‌سازی‌های رزمندگان در این دوران اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب نوپای ایران اسلامی با رهبری امام خمینی و جهاد مردمی توانست حماسه بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس حلق کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، این دوران را تولد نوین نیروهای مسلح در کشور توصیف کرد و افزود: دفاع مقدس دوران عزت و سربلندی مردم ایران در برابر متجاوزین و ظالمان بود.

نیروهای مسلح در اوج اقتدار هستند

وی با تقدیر از مقاومت مجاهدانه نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه با همراهی نیروهای بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: مردم ایران ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم و نیروهای مسلح محاسبات جهانی را در دوران دفاع مقدس تغییر دادند تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی هم اکنون در اوج اقتدار و آمادگی هستند.

وی با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای مقابله با هرگونه تهدید گفت: شهدای گرانقدر ایران اسلامی با خون خود موجب عزت و اقتدار روز افزون برای کشور شدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت هفته وقف بیان کرد: وقف دارای خیرات و برکات بسیار زیادی در زندگی انسان است و به عنوان یک صدقه جاریه محسوب می‌شود که همه افراد باید برای خود موقوفه بر جای بگذارند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که وقف وجود دارد، انسان مانا و زنده است ادامه داد: نیازی نیست که وقف چیز خیلی بزرگی باشد و گاهی در حد یک کتاب هم یک وقف مهم محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی از خط قرمزها عبور کرده است

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه اظهار کرد: سکوت و بی‌تفاوتی نهادهای بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به هیچ وجود قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: نهادهای مدعی حقوق بشر در مقابل حمله تروریستی رژیم صهیونیستی از طریق پیجرها و وسایل ارتباطی به لبنان سکوت کرده‌اند و باید به این سکوت و بی‌تفاوتی خود در برابر این رژیم منحوس پایان دهند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه رژیم منفور صهیونیستی باید بداند که از خط قرمزها عبور کرده است ادامه داد: به‌زودی شکست خواهد خورد که این شکست در تاریخ ثبت خواهد شد.

ورزشکاران حمایت شوند

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب اسلامی در جمع ورزشکاران اضافه کرد: وحدت مایه قدرت است و جایی که همدلی و وحدت وجود دارد، دشمن نیز راه به جایی نمی‌برد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اسلام یک حقیقت بنیادین در نظام فکری دین اسلام است خاطرنشان کرد: دشمن همواره در تلاش برای تخریب این تفکر تلاش می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا در کشورهای اسلامی تفرقه و نفاق ایجاد کند و از این طریق راه را برای شکست این کشورها فراهم سازد، در چنین شرایطی، وحدت اسلامی یک راهبرد و حقیقت در نظام فکری دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: ورزشکاران در رابطه با اخلاق و حفظ هویت دینی و ملی باید اهتمام جدی داشته باشند و از آن‌ها حمایت مؤثر صورت گیرد.

کد خبر 6230902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha